tirsdag den 31. juli 2012

Spiselig have


Der er i den grad blevet hevet ind fra haven til aftensmaden idag. Haven bugner lige nu med alle lækkerierne, jeg så nøjsomt har gået og vandet og plejet siden foråret.


Fra drivhuset henter vi dagligt tomater, alm. orange og røde cherry. Børnenes køkkenhave har søde ærter og i min er der mere salat end jeg tror vi kan nå at spise, på trods af at vi får salat hver dag.

Den bredbladet persille står i drivhuset og er KÆMPE. Den skal bruges sammen med noget hakket kød og oregano vokser i græsplænen langs børnenes legehus -I må ikke spørge mig hvordan den er havnet der..
 
Dild plantede jeg for ikke så lang tid siden, da jeg opdagede jeg havde nogle frø fra sidste år. I aften skal vi have dilddressing til vores taco-skaller ;0)

3 kommentarer:

  1. Det er en skøn tis lige nu hvor køkkenhaven bugner af lækre sager. super navn til en have blog, jeg ville ønske man kunne følge med herinde :)

    SvarSlet
  2. Her gleder jeg meg til å følge. Tenk jeg ble Nr 1. Jeg elsker alt som blomstrer og gror. Det er deilig å kunne hente inn helt friske grønnsaker . Det smaker så ekstra godt. Fin tittel på denne bloggen. Lykke til. Klem fra Drude

    SvarSlet